Fyzioterapie Jičín

Fyzioterapie novorozenců a kojenců

• zacíleno na přesnou a správnou diagnostiku psychomotorického vývoje
  • vysvětlení „zdravého handlingu“- tj. zacházení s  novorozencem
  • terapie pomocí Vojtovy reflexní lokomoce
  • terapie pomocí nácviku jednotlivých vývojových pozic při hrách a denních aktivitách
  • s čím Vám mohu pomoci: opožděný či asymetrický psychomotorický vývoj, šikmý krk, predilekce hlavičky, W sed, neurologické i ortopedické diagnózy

Vývoj dítěte. Čtyři děti na obrázku. První se plazí. Druhé leze. Třetí sedí a čtvrté již stojí na nohou.

Fyzioterapie dětí

• vyšetření pohybového aparátu a jeho terapie, které jsou zaměřené zejména na kontrolu správného postavení a funkce chodidel (plochonoží x valgozita pat), na aktivaci břišní oblasti, vyšetření tvaru a funkce páteře
  • nejčastěji řešíme: vadné držení těla, skoliózy, plochonoží x valgozitu pat, oslabenou břišní oblast, úrazy
  • pracuji také s bolestmi během menstruačního cyklu a bolestmi hlavy
  • důležitá je zde především terapie hrou, tak aby to dítko bavilo a tudíž při cvičení spolupracovalo
  • nepostradatelná je při cvičení aktivní účast rodiče, který má dítě motivovat ke cvičení tím, že bude cvičit s ním
Pět skákajících dětí.

Fyzioterapie těhotných

• akutní bolestivé stavy (bolesti zad, blokády SI skloubení, bolesti kyčelních kloubů…)
  • komplexní příprava těla k porodu
  • edukace ohledně poporodní fyzioterapie
  • naučení správné péče o jizvy (císařský řez či nástřihy hráze)
  • pracuji s technikami a metodikami: Ludmily Mojžíšové, Dynamickou neuromusklulární stabilizací prof. Koláře, SM dle Smíška, tapováním
Těhotná maminka

Fyzioterapie dospělých

• Klienti přicházejí většinou již s konkrétní představou, co má být během terapie řešeno. Nejčastější příčinou terapie je bolest. Je však důležité si uvědomit, že bolest je „pouhý“ ukazatel toho, že něco není v pořádku a že se máme zastavit. Hlavním cílem je zde opět objevit původce obtíží, který často bývá v úplně jiné části těla, než se nachází samotná bolest.
  • S klienty často řešíme bolesti zad v různých segmentech páteře, výhřezy meziobratlových plotének, bolesti hlavy, břicha i bolesti na hrudníku, bolestivá ramena i kyčle, poúrazové a pooperační stavy…
Fyzioterapeut cvičí s dospělou pacientkou.