Vyšetření a fyzioterapie těhotných Jičín

Vyšetření i terapie těhotných závisí na tom, zda přicházejí s akutní bolestí nebo chtějí preventivní fyzioterapii na přípravu k porodu. Od toho se odvíjí vše ostatní. Samozřejmě prvním krokem je odebrání anamnézy.U akutních bolestí je naším hlavním úkolem najít příčinu bolesti a co nejrychleji ji odstranit (pokud je to možné) a nebo ji alespoň zmírnit. Až poté se můžeme soustředit na zbytek těla.Pokud budoucí maminka přichází na preventivní fyzioterapii, tak první společná terapie zahrnuje vyšetření celkového pohybového aparátu se zaměřením na „náchylnější části“ těhotných žen. Po vyšetření si stanovíme cíle terapie a budeme na nich společně v nadcházejících setkáních pracovat.

Vyšetření i terapie probíhá ve spodním prádle. Pokud by Vám to nebylo příjemné, můžete si donést sportovní oblečení, které si můžete na některé cviky obléknout.

Při terapii těhotných žen nejčastěji využívám metodu dle Ludmily Mojžíšové, dynamickou neuromuskulární stabilizaci dle Prof. Koláře, SM systém dle MUDr. Smíška a dopomáhám si tapováním (ať už břicha, zad či chodidel).

Klientkám nabízím i uvolnění pánevních svalů před porodem, které provádím per rectum (přes konečník). Toto uvolnění pánevní oblasti by mělo navazovat na předchozí terapie, kde se pracuje s celým tělem a zejména s odstraněním blokád žeber a pánve. Následně na to může navazovat uvolnění pánevních svalů, které provádím od ukončeného 37tt. Na toto uvolnění pánevních svalů poprosím mít s sebou zprávu od ošetřujícího gynekologa (starou nejdéle 1 týden), jak probíhá Vaše těhotenství, popis pozice díťátka v břiše a že s terapií souhlasí.

Těhotná maminka